Future.

Vad vill du göra i framtiden? Har du bestämt vad du vill göra efter gymnasiet? Vad vill du bli när du blir stor? Alltid får man samma frågor om vad man ska göra i framtiden m.m. Ärligt talat så vet jag inte, klart jag har drömmar men jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. De ändras liksom från dag till dag. Någon gång kommer jag väl lista ut vad som passar mig och vad jag vill utbilda mig till men än så länge funderar jag på vad jag vill göra efter gymnasiet. 
 
Något jag verkligen vill göra är att resa under lång tid. Jag vill liksom vara borta under ca 6 månader. De har alltid lutat åt Australien men jag vet inte säkert. Hur kul hade de inte varit att leva livet och bara ha kul. Såklart måste jag jobba sommaren efter studenten och innan dess för att få ihop pengar men jag tror att de kommer vara så värt de. När jag sedan kommer hem vill jag utbilda mig till något, vad vet jag inte än. Vad jag vet är dock att jag vill utbilda mig utomlands. Kanske kommer jag gå i Josefins spår eller göra mina egna. Jag har en del tankar om att bli polis (kriminaltekniker) eller jobba inom mode, helt olika saker jag vet men båda känns så intressanta.  
 
Längre än såhär har jag inte kommit i mina framtidsplaner men de behövs kanske inte? Jag vill inte ha en exakt tanke på hur jag vill ha de för då kanske man blir besviken? kanske ska man bara göra och bestäma sig med tiden. 
josefin:

vad du än gör kommer bli bra<3 stressa inte!!!!!

Svar: hihi de ska jag inte <3
Isabell Edvardsson

Kommentera inlägget här: